Jak zrobić Dietetyczne naleśniki bez jaj

Bez jajek, bez mleka, bez cukru! Zrobienie naleśników bez jajek jest często nie lada wyzwaniem – rozwalają się, przywierają i generalnie mało przypominają te tradycyjne. Poniżej propozycja naleśników z użyciem płatków owsianych jako „sklejacza” – wychodzą elastyczne, miękkie i zawsze udane 🙂

dietetyczne naleśniki – lista składników:

  • 2 łyżeczki dżemu truskawkowego niskosłodzonego – opcjonalnie, tylko dla łasuchów
  • 3-4 łyżki pokrojonych truskawek
  • oliwa – do smarowania patelni
  • 1/2 łyżeczki pasty waniliowej
  • FARSZ: 100g twarogu chudego
  • CIASTO: 3 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej (60g)
  • 2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka płatków owsianych górskich (15g) – zmielonych w młynku do kawy
  • szczypta sody – dosłownie na czubek łyżeczki
  • 125ml wody – lekko ciepłej "kranówy"
  • szczypta soli

dietetyczne naleśniki Jak przygotować

Zobacz koniecznie: inny przepis

Zmiażdż płatki owsiane w procesorze espresso. W dużym garnku połącz płatki, mąkę, sól i napój gazowany. Aby rozbić grudki, energicznie wymieszaj łyżką kilka kropel wody. Papka zachowuje się lepiej, gdy na początku używa się o połowę mniej wody. Gdy ciasto na naleśniki będzie wystarczająco gładkie i jednolite, pod koniec miksowania dodać pozostałą wodę. Końcowa masa powinna być nieco płynna i mieć konsystencję gęstej śmietany. Mąka pełnoziarnista i płatki wchłonięte przez wodę spowodują, że ciasto naleśnikowe po pięciu minutach odpoczynku lekko puchnie. 2 Przed obsmażeniem głównego gorącego ciasta skrop naczynie teflonowe oliwą z oliwek; wtedy, w tym momencie, nie będzie to już dłużej istotne. Pałkarz powinien wejść do gorącego naczynia. Istnieją dwa naleśniki, które są grubsze, gdy podzielę je na pół. Rozłóż ciasto na dnie patelni, smaż na złoty kolor, następnie odwróć i smaż jeszcze kilka minut. Moją metodą nr 1 do nadziewania tego rodzaju gorących bułeczek jest ser cheddar, truskawki i wanilia. Twaróg rozgnieść widelcem w misce, następnie dodać jogurt, pastę waniliową i ewentualnie niskosłodzony dżem. Do całości dodać pokrojone truskawki. Zroluj naleśniki i napełnij je farszem. Mikrofale przez jedną sekundę do ogrzania. Sprawdź co jesz 🙂


Opublikowano

w

przez

Tagi:

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *